دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

6 ویژگی نویسنده خوب

۶ ویژگی یک محتوای خوب و تاثیرگذار

یک محتوای خوب در بازاریابی محتوا، چیزی بیش از کنار هم قرار دادن تعدادی واژه است. امروزه کسب‌وکارها در صنایع مختلف به طور مرتب به تولید پست‌های بلاگ، شبکه‌های اجتماعی، کتاب الکترونیکی و … می‌پردازند. با توجه به تولید انبوه محتوا در کسب‌وکارهای مختلف، مطرح شدن و مورد توجه قرار گرفتن محتوای شما کاری دشوار محسوب می‌شود، اما غیرممکن نیست. بین یک محتوای خوب و محتوای متوسط، تفاوت‌هایی وجود دارد که در صورت آگاهی از ویژگی‌های محتوای خوب، می‌توانید در جهت آن تلاش کنید تا به محتوای برجسته و موثری دست یابید.

اما چه چیزی باعث می‌شود یک محتوا خوب به نظر برسد؟

۱- محتوای خوب باید برای گروهی خاص از مخاطبین نوشته شود.  

هدفمندسازی نوشته ها - چگونه نویسنده بهتری باشیم؟

 

محتوای موثر هیچگاه نمی‌تواند کلی باشد، بلکه باید برای گروهی خاص از مخاطبین نوشته شود. همواره هنگام نوشتن محتوای خود، مخاطبان هدف آن نوشته را در ذهن داشته باشید و نیازهای آن‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید راه‌حل‌های مورد نظر آن‌ها را ارائه دهید.

۲- محتوای خوب باید برای موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی شده باشد.

نوشته های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو- چگونه نویسنده بهتری باشیم؟

 

هدف شما از تولید محتوا چیست؟ قطعاً می‌خواهید که محتوای شما در صدر رتبه‌بندی گوگل قرار گیرد. وقتی می‌گوییم یک محتوا بهینه‌سازی شده است، منظور چیست؟ یعنی در این محتوا، عبارات کلیدی درستی استفاده شده است. در صورتی که یک محتوا دارای این ویژگی باشد، زمانی که کاربران در موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی، محتوای مورد نظر را جستجو می‌کنند، محتوای تولیدی شما به راحتی و به صورت ارگانیک پیدا می‌شود.

۳- محتوای خوب، باید ارزشمند باشد.  

محتوای شما قرار است چه ارزشی را برای مخاطب فراهم کند؟ آن‌ها از خواندن این محتوا، چه سودی می‌برند؟

مطرح کردن این سوالات، باعث هدایت شما در ایجاد محتوا می‌شود. در صورتی که ارزشی ایجاد نکنید و سودی برای مخاطب نداشته باشد، محتوای شما مورد توجه قرار نمی‌گیرد، به اشتراک گذاشته نمی‌شود و مخاطبین برای خواندن محتوای بیشتر به وب‌سایت، بلاگ یا شبکه اجتماعی شما بازنمی‌گردند. این محتوا باید بتواند اطلاعات مخاطب را افزایش دهد.

۴- محتوای خوب باید دارای ساختار مناسب باشد.

ساختار مناسب محتوا

هیچکس دوست ندارد یک محتوای طولانی، خسته‌کننده و از هم گسسته را بخواند. هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که خواننده بتواند متن را به سادگی درک کند و این موضوع، مستلزم ساختار مناسب و خوانایی محتوا است. نداشتن ساختار مناسب، باعث آشفته شدن خواننده می‌شود. به همین دلیل، باید از طریق ایجاد عناوین و زیرعنوان‌های مناسب و منسجم، رعایت دستور زبان و نگارش، بولت‌‌بندی و بصری ساختن بخشی از محتوا، آن را خواناتر کنید.

۵- محتوای خوب باید آموزنده باشد.

محتوایی که برای مخاطب آموزنده باشد و به اطلاعات آن‌ها اضافه کند، برای مخاطبین جذاب خواهد بود. محتوای شما باید دارای آمار، ارقام، نمودارها و بعضاً پست‌های how-to باشد تا به اندازه کافی آموزنده و مفید باشد.

۶- محتوای خوب باعث تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود.

تبدیل خواننده به مشتری

 

هر محتوا باید یک دکمه CTA قوی، ساده و واضح در انتها داشته باشد تا خوانندگان را به مرحله بعد هدایت کند. با کلیک روی CTA، تبدیل (convert) اتفاق می‌افتد. همچنین، بهترین محتواها، دو طرفه هستند و می‌توانند با مخاطبین ارتباط برقرار کنند. سبک نوشته، اصطلاحات به کار رفته و لحن بیان نوشته بر مخاطب بسیار اثرگذار است.

 

منبع : کالج تپسل

چگونه نویسنده خوبی شویم؟