دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

IGTV در اینستاگرام چیست؟

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

igtv اینستاگرام

IGTV پس از آپدیت اینستاگرام برای شما فعال خواهد شد.پس از آپدیت اینستاگرام آیکون 

 را در بالای پروفایل خود می بینید. با کلیک بر روی آن، به تلویزیون اینستاگرام وارد می‌شوید و در مقابل خود دنیایی از ویدئوهای طولانی اینستاگرام را خواهید دید. ویدئو IGTV را هم می‌توانید مانند پست و استوری  برای دوستان خود در دایرکت ارسال کنید. ویدئوهایی که در چند تب برای تماشا قرار گرفته اند:

  • تب for you: ویدئوهای موجود در این قسمت، بر اساس رفتار شما نسبت به پیج‌هایی که فالو می‌کنید، بر اساس اولویت برای شما نمایش داده می‎شود.
  • تب following: ویدئوها از کسانی هستند که فالوئر آنها هستید و یا قبل از آن به آن نوع ویدئو علاقه نشان داده‌اید.
  • تب popular: مربوط به ویدئوهایی که کلا در اینستاگرام محبوب بوده‌اند و بیشتر دیده شده‌اند.
  • تب continue watching: این بخش، مربوط به ویدئوهایی است که بخشی از آن‌ها را تماشا کرده‌اید و اینستاگرام شما را به تماشای ادامه ویدئو دعوت می‌کند.

 

چگونه در IGTV ویدئو آپلود کنیم؟

هر کاربر می‌تواند کانال IGTV و اشتراک‌گذاری ویدئو داشته باشد. ویدئوهای IGTV را می‌توان در اپلیکیشن اینستاگرام، اپلیکیشن مستقل IGTV و به صورت مستقیم در صفحه پروفایل هر شخص با کلیک بر روی عکس پروفایل او دید.

برترین قابلیت های تلویزیون اینستاگرام (IGTV)

در IGTV ویدئوها را با ویژگی‌های زیر می توانید آپلود کنید:

زمان ویدئو در IGTV

متناسب با تعداد فالوئرها، می‌توانید ویدئو با زمان‌های متفاوت در IGTV به‌ اشتراک‌ بگذارید. اگر پروفایل کوچک و با تعداد فالوئر کمی دارید، برای استفاده از IGTV ، با محدودیت زمانی مواجه خواهید شد و حداکثر زمان ویدئوی شما می تواند ده دقیقه باشد. همچنین حداقل زمان ویدئو در IGTV ، ۱۵ ثانیه است. برای اکانت‌های بزرگتر، امکان اشتراک‌گذاری ویدئو تا یک ساعت هم وجود دارد. ولی این ویدئوها با گوشی قابل آپلود نیست و تنها باید با کامپیوتر آپلود شود.

مشخصات ویدئو در تلویزیون اینستاگرام

فرمت ویدئو باید MP4 و با رزولوشن حداقلی ۷۲۰ پیکسل باشد. همچنین، فراموش نکنید که ویدئو را به صورت vertical  (و نه به صورت landscape ) ضبط کنید.

تصویر کاور ویدئو(cover photo)

می‌توانید برای ویدئوها یک cover photo قرار دهید. سایز این تصویر باید ۴۲۰px در ۶۵۴px باشد. در حال حاضر، امکان ویرایش و تغییر تصویر کاور بعد از آپلود ویدئو وجود ندارد.

توضیحات ویدئو (video description)

یک ویژگی خوب IGTV ، وجود توضیحات در زیر ویدئوهاست. مخصوصا اینکه می‌توانید لینک سایت یا بلاگ خود را در آن قرار دهید و این لینک قابل‌کلیک است.

IGTV در اینستاگرام چیست؟

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

igtv اینستاگرام

IGTV پس از آپدیت اینستاگرام برای شما فعال خواهد شد.پس از آپدیت اینستاگرام آیکون 

 را در بالای پروفایل خود می بینید. با کلیک بر روی آن، به تلویزیون اینستاگرام وارد می‌شوید و در مقابل خود دنیایی از ویدئوهای طولانی اینستاگرام را خواهید دید. ویدئو IGTV را هم می‌توانید مانند پست و استوری  برای دوستان خود در دایرکت ارسال کنید. ویدئوهایی که در چند تب برای تماشا قرار گرفته اند:

  • تب for you: ویدئوهای موجود در این قسمت، بر اساس رفتار شما نسبت به پیج‌هایی که فالو می‌کنید، بر اساس اولویت برای شما نمایش داده می‎شود.
  • تب following: ویدئوها از کسانی هستند که فالوئر آنها هستید و یا قبل از آن به آن نوع ویدئو علاقه نشان داده‌اید.
  • تب popular: مربوط به ویدئوهایی که کلا در اینستاگرام محبوب بوده‌اند و بیشتر دیده شده‌اند.
  • تب continue watching: این بخش، مربوط به ویدئوهایی است که بخشی از آن‌ها را تماشا کرده‌اید و اینستاگرام شما را به تماشای ادامه ویدئو دعوت می‌کند.

 

چگونه در IGTV ویدئو آپلود کنیم؟

هر کاربر می‌تواند کانال IGTV و اشتراک‌گذاری ویدئو داشته باشد. ویدئوهای IGTV را می‌توان در اپلیکیشن اینستاگرام، اپلیکیشن مستقل IGTV و به صورت مستقیم در صفحه پروفایل هر شخص با کلیک بر روی عکس پروفایل او دید.

برترین قابلیت های تلویزیون اینستاگرام (IGTV)

در IGTV ویدئوها را با ویژگی‌های زیر می توانید آپلود کنید:

زمان ویدئو در IGTV

متناسب با تعداد فالوئرها، می‌توانید ویدئو با زمان‌های متفاوت در IGTV به‌ اشتراک‌ بگذارید. اگر پروفایل کوچک و با تعداد فالوئر کمی دارید، برای استفاده از IGTV ، با محدودیت زمانی مواجه خواهید شد و حداکثر زمان ویدئوی شما می تواند ده دقیقه باشد. همچنین حداقل زمان ویدئو در IGTV ، ۱۵ ثانیه است. برای اکانت‌های بزرگتر، امکان اشتراک‌گذاری ویدئو تا یک ساعت هم وجود دارد. ولی این ویدئوها با گوشی قابل آپلود نیست و تنها باید با کامپیوتر آپلود شود.

مشخصات ویدئو در تلویزیون اینستاگرام

فرمت ویدئو باید MP4 و با رزولوشن حداقلی ۷۲۰ پیکسل باشد. همچنین، فراموش نکنید که ویدئو را به صورت vertical  (و نه به صورت landscape ) ضبط کنید.

تصویر کاور ویدئو(cover photo)

می‌توانید برای ویدئوها یک cover photo قرار دهید. سایز این تصویر باید ۴۲۰px در ۶۵۴px باشد. در حال حاضر، امکان ویرایش و تغییر تصویر کاور بعد از آپلود ویدئو وجود ندارد.

توضیحات ویدئو (video description)

یک ویژگی خوب IGTV ، وجود توضیحات در زیر ویدئوهاست. مخصوصا اینکه می‌توانید لینک سایت یا بلاگ خود را در آن قرار دهید و این لینک قابل‌کلیک است.

نکات کاربردی در بهینه سازی تبلیغات درون اپلیکیشنی

تبلیغات درون برنامه‌ای یا درون اپلیکیشنی (in app advertising) چیست؟

in app ads

همان‌طور که از نام آن مشخص است، تبلیغات درون اپلیکیشنی ، تبلیغاتی است که درون اپلیکیشن‌های موبایلی به مخاطب نمایش داده می‌شود. تبلیغات درون برنامه‌ای یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغات برای معرفی اپلیکیشن و جذب کاربران جدید است.

مقایسه استفاده کاربران از وب در موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل

  • استفاده از اپلیکیشن‌ها هرروز توجه کاربران را بیشتر جلب می‌کند. طبق آمار eMarketer بیش از ۲۵% زمانی که کاربران برای استفاده از مدیا صرف می‌کنند و ۸۹ درصد کل زمان استفاده از موبایل به اپلیکیشن‌ها اختصاص دارد. بااین‌حال هنوز اختلاف زیادی بین زمانی که کاربران در اپلیکیشن‌ها هستند و میزان توجه به تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد و پتانسیل‌های بسیاری برای رشد تبلیغات درون اپلیکیشنی وجود دارد.
  • ازجمله مزایای تبلیغات درون برنامه‌ای مشخص کردن ویژگی‌های مخاطبینی است که هدف شما هستند و می‌خواهید در معرض تبلیغ شما قرار بگیرند. هم‌چنین تبلیغات درون برنامه‌ای در مقایسه با تبلیغات وب موبایلی، راه‌حل بهتری برای جلب‌توجه داوطلبانه مخاطبین ارائه می‌دهد.
  • اپلیکیشن‌های موبایل در مقایسه با وب موبایلی دنیای به‌مراتب جذاب‌تری برای کاربران فراهم می‌کنند. درنتیجه فضای درون اپلیکیشنی برای جذب و جلب‌توجه کاربران به تبلیغات نیز مناسب‌تر است.
  • موبایل، برخلاف دسکتاپ و کامپیوترها اغلب فقط توسط یک نفر استفاده می‌شوند. بنابراین رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار به عادات و زندگی شخصی آن فرد نزدیک است و بهترین راه شناخت صحیح مخاطب و درنتیجه تبلیغات اثرگذار است.
  • در جدول زیر تفاوت‌های ساختاری بین اپلیکیشن و وب‌سایت بررسی‌شده است.

استفاده از اپلیکیشن موبایل و وب در موبایل

هدف‌گذاری دقیق (targeting) در تبلیغات 
هدف گذاری دقیق در تبلیغات

اطلاعاتی که با بررسی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود، داده‌های ارزشمندی است که بر اساس آن می‌توان برای هر تبلیغ بهترین مخاطب را انتخاب کرد و تبلیغی کاملاً مرتبط به او نمایش داد. این مرتبط بودن تبلیغ باعث می‌شود، که کاربر تجربه خوبی از دیدن تبلیغات داشته باشد و نه‌تنها احساس بدی نداشته باشد بلکه به تبلیغات توجه کند و conversion اتفاق بیفتد. همچنین در تبلیغات درون اپلیکیشنی تبلیغ دهندگان می‌توانند بر اساس لوکیشن و مکان کاربران تبلیغات را نمایش دهند.

انواع فرمت‌های تبلیغات درون برنامه‌ای موبایل

در اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد فضای تعاملی مناسبی برای انواع تبلیغات وجود دارد. بر این اساس تبلیغات می‌تواند به صورتی در اپلیکیشن جای گیرد که به‌صورت پیشنهاد برای کاربر مطرح شود و یا اینکه کاربر خود دیدن تبلیغ را انتخاب کند و این باعث ارتقای تجربه کاربری و رضایت کاربران می‌شود. با توجه به تنوع در فرمت‌های تبلیغات موبایلی تپسل متناسب با اپلیکیشن ناشر تبلیغات، از فرمت‌های متفاوتی برای تبلیغات درون اپلیکیشنی استفاده می‌کند.

۱- تبلیغات ویدئویی موبایلی (Video Ad Format)

انواع تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشنی
تبلیغات ویدئویی موبایلی یکی از استراتژی‌های موفق در تبلیغات موبایلی است که مخاطب را کاملاً جذب می‌کند. با تبلیغات ویدئویی با یک ویدئوی خلاقانه و مناسب، محصول و برند شما به‌خوبی به کاربر معرفی می‌شود و مخاطب پیام شما را از تبلیغات دریافت می‌کند.

۲- تبلیغات ویدئویی بینابینی (Interstitial Video Ads)

تبلیغات ویدئویی بینابینی

تبلیغات ویدئویی بینابینی تبلیغاتی است به‌صورت تمام صفحه در اپلیکیشن مابین break های طبیعی در سناریو استفاده از اپلیکیشن به وجود می‌آید. مثلاً پس از اتمام بازی یا طی شدن یک مرحله از بازی به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات برای تبلیغ دهندگان ازاین‌جهت که توجه مخاطب را در حین استفاده از اپلیکیشن با تبلیغات تمام صفحه جلب می‌کند، محبوب است.


۳- تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای (Rewarded Video Ad)

تبلیغات ویدئویی جایزه ای

اپلیکیشن‌های بازی می‌توانند در سناریو چیده شده برای بازی، تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای را به‌صورت یکپارچه لحاظ کنند که به کاربر اجازه می‌دهد درازای دیدن یک تبلیغ ویدئویی جایزه‌ای معادل رد کردن یک مرحله از بازی یا کسب امتیاز خاصی در بازی کسب کنند. تبلیغات جایزه‌ای یک روش مؤثر برای ناشران تبلیغات است تا بتوانند کلیک‌های بیشتر و ارتباط مؤثرتری با کاربر برقرار کنند. چون این تبلیغات به مخاطبینی نمایش داده می‌شود که خودشان تمایل دارند و دیدن ویدئو را انتخاب کرده‌اند. (اصطلاحاً به آن opt-in گفته می‌شود) معمولاً نرخ مشاهده بالایی دارد و با توجه مخاطب همراه است.