امروزه، ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار کارآمد برای تشویق کردن مخاطبانتان و تولید leadهای باکیفیت است.
بازاریابی از طریق ایمیل، روزبهروز در حال رشد و پیشرفت است. Gmail به تنهایی بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و براساس پیشبینیهای انجام شده، این عدد در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳ میلیارد نفر خواهد رسید.
ایمیل مارکتینگ روز بهروز فرآیندی سختتر و رقابتیتر میشود. در این میان، آن دسته از بازاریابان ایمیلی پیروز خواهند شد که با استراتژیهای مختلف ایمیل مارکتینگ آشنا باشند.
در بررسی روندهای ارتباطی و تکنولوژی، گاهی این سؤال مطرح میشود که آیا با گسترش pm و Im، ایمیل، کارآیی خود را از دست خواهد داد؟ نتایج زیر بر اساس آمار منتشر شده توسط emailmolnday میباشد:
ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمند برای جلب مخاطبان به محصولات و یا محتوایی است که به آنها عرضه میکنید. برخلاف آنچه تصور میکنید، ایمیل مارکتینگ هنوز در حال رشد است. قطعاً ایمیل از بین نخواهد رفت و کاربری خود را از دست نمیدهد. ولی احتمالاً تهیه ایمیل مناسب و ایده آل و مدیریت ایمیل مارکتینگ سختتر میشود. در ادامه به چند مورد از تغییراتی که در ایمیل مارکتینگ اتفاق میافتد، اشاره میکنیم.
اگر در لیست مخاطبان ایمیل مارکتینگ شما افرادی هستند که درگیری کمتری با ایمیلهای شما دارند، دیگر به آنها ایمیل نزنید.
اگر شما برای ایمیلهایی که ارسال میکنید، هدف نداشته باشید؛ مخاطبان شما نیز ایمیلها را هدفمند نمیبینند و در نتیجه نرخ درگیری آنها با ایمیلهای شما کاهش مییابد.
شما باید برای هر کدام از کمپینهای ایمیل مارکتینگ خود هدف داشته باشید و در راستای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.
هدف از ارسال یک ایمیل میتواند تکمیل یک فرم توسط مخاطبانتان باشد تا به کمک اطلاعات بهدست آمده از آنها بتوانید مخاطبان خود را بر اساس رفتار، موقعیت مکانی، صنعت و … بررسی کنید و آنها را به دستههای مختلفی تقسیم کنید.
همچنین، زمانی که ایمیل را با یک هدف ارسال میکنید، میتوانید در ادامه میزان نزدیک شدن به آن هدف را نیز ارزیابی کنید و به نتیجهبخش بودن ایمیل مارکتینگ پی ببرید.
شخصی سازی جزء نکات مهم و موثر در ایمیل مارکتینگ است.
بهتر است ایمیلهای خود را با یک نام شخصی بفرستید تا دریافتکنندگان ایمیل با اسم یک شخص مواجه شوند و نه با یک آدرس ایمیل. این امر حس بهتری در دریافتکنندگان ایمیل ایجاد میکند. چرا که احساس میکنند با یک شخص واقعی در تعامل هستند و با احتمال بیشتری به ایمیل واکنش نشان خواهند داد.
شما باید روزهای مختلف هفته را برای ارسال ایمیلها امتحان کنید و ببینید که کدام روزها برای ارسال ایمیل، بهینهتر است و نرخ باز شدن و نرخ کلیک ایمیلها بیشتر است.
معمولاً روزهایی که ایمیلهای زیادی ارسال میشوند، افراد به ایمیلهای دریافتی توجه کمتری میکنند. بهعبارتی ایمیل در صندوق ورودی بین بقیه ایمیلها گم میشود. بنابراین، شما باید این روزها را شناسایی کنید و تا حد ممکن در این روزها ایمیل ارسال نکنید.
هنگامیکه یک شخص فرمی را پر میکند و ایمیل خود را در آن وارد میکند، درگیری زیادی با ایمیلهای شما دارد. چرا که خود فرد دریافت ایمیلهای شما را انتخاب کرده است و با این کار به شما نشان داده است که تمایل دارد محتواهای شما را بخواند. بنابراین، به این دسته از مخاطبان خود توجه بیشتری کنید.
به هیچ عنوان، برای ایمیل مارکتینگ خود لیست مخاطب نخرید. چرا که با این کار هم به اعتبار خود صدمه زدهاید و هم مخاطبانی که بهدست آوردهاید، مخاطبان مطلوبی نبودهاند و ممکن است درصد بالایی از آنها به ایمیلهای شما اصلاً توجهی نکنند.
ممکن است که شما بدون اینکه متوجه باشید برای مخاطبین خود هرزنامه ارسال کنید. دلیل این امر این است که تعریف هرزنامه در طی زمان تغییر کرده است. ایمیلهای خاکستری به پیامهای ایمیلی گفته میشود که به صورت توده فرستاده میشوند و با توجه به اینکه دریافتکنندگان ایمیلها اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دادهاند، به صورت فنی هرزنامه شناخته نمیشوند اما حقیقت این است که آنها ایمیلهای شما را دریافت میکنند اما حتی آن را باز هم نمیکنند. ایمیل خاکستری (graymail) به حجم زیادی از ایمیلهایی گفته میشود که در واقع نه به خواسته مستقیم بلکه به این دلیل که مخاطبین بعد از دریافت ایمیل شما به آن اعتنایی نمیکنند و آن را باز نمیکنند، اسپم شده است.
برای تعداد کم لغو اشتراک، خودتان را ناراحت نکنید. شما نمیتوانید تمام مخاطبان خود را راضی نگه دارید و لغو اشتراک اتفاق میافتد و امری طبیعی است. لغو اشتراک از spam کردن ایمیلهای شما بهتر است.
ولی اگر تعداد لغو اشتراکها زیاد شد، باید فکری برای ایمیل مارکتینگ خود بکنید و مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف نمایید.
اگر نرخ باز کردن ایمیلهای شما کم شد، این بدان معناست که انتظارات مخاطبان خود را برآورده نمیسازید و این امر ممکن است نتایج بدی برای شما به دنبال داشته باشد. شما باید راههای مختلفی انجام دهید تا در نهایت بتوانید نرخ باز شدن ایمیلهای خود را افزایش دهید.
اگر شما توسط اشخاص متعدد در حال اسپم شدن هستید، برند و شهرت شما درخطر است و ممکن است جزء بلکلیست سرویسدهندههای ایمیل قرار بگیرید. بنابراین در چنین حالتی فرکانس ارسال ایمیل را کنترل کنید و ارسال را کمتر و یا متوقف کنید.
عنوان ایمیلهای شما عامل مهمی در بالا بردن نرخ درگیری مخاطبان با ایمیلها است.
منبع : کالج تپسل