دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

دنیای بازاریابی دیجیتال

آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ

معیارهای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

  1. ساختار سازمانی شرکت

    ساختار سازمانی نشان‌دهنده نظم و چابکی واحدهای مختلف یک آژانس تبلیغات دیجیتال موفق است.

    یک آ‌ژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، برای ارائه خدمات متنوع، باید دارای واحدهای زیر باشد:

    الف) واحد امور مشتریان

    واحد امور مشتریان به دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی مشتریان می‌پردازد. نحوه عملکرد این واحد از یک آژانس تبلیغاتی نشان‌دهنده میزان اهمیت مشتریان برای آن آژانس تبلیغاتی است.

    آژانس تبلیغاتی

    ب) واحد تحلیل دیتا و داده‌کاوی

    یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال مطلوب، آژانسی است که بتواند تبلیغات شما را به افراد مرتبط و در مکان و زمان مناسب نمایش دهد. هدفمندی نمایش تبلیغات بر اساس رفتار افراد در گذشته بر عهده واحد تحلیل دیتای آژانس‌های تبلیغاتی است؛ بنابراین، می‌توان گفت هر چقدر این واحد قوی‌تر عمل کند و تبلیغات شما را هدفمندتر نمایش دهد، با صرف هزینه و وقت کمتر می‌توانید به تأثیرگذاری بیشتری دست یابید.

    توجه داشته باشید که ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان یکی از کلیدی‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ  نسبت به تبلیغات سنتی و آفلاین است. آژانس‌های خوب معمولاً ویژگی انتخاب هدفمند مخاطبان با مشخصه‌هایی مثل موقعیت جغرافیایی، دستگاه نمایش‌دهنده و … را در ابتدای ساخت کمپین در اختیار مشتریان قرار می‌دهند؛ اما بهترین آژانس‌های تبلیغاتی از داده‌های Real-time و هوش مصنوعی برای هدفمندی در لحظه استفاده می‌کنند. این کار در تخصص تیم‌های حرفه‌ای مسلط به یادگیری ماشین و داده‌کاوی است که آژانس‌های معدودی از آن برخوردار هستند.

    ج) واحد طراحی و گرافیک

    چیزی که در نهایت توسط آژانس‌های تبلیغاتی به مخاطبان شما نمایش داده می‌شود، محتوای خلاقانه شامل بنر، گیف و یا ویدئو است. تولید این محتواهای خلاقانه بر عهده تیم گرافیک یک آژانس تبلیغاتی است. هر چقدر تیم گرافیک بهتر بتواند از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای انتقال پیام تبلیغ شما به مخاطبانتان استفاده کند، تاثیرگذاری تبلیغ بر مخاطبانتان بیشتر خواهد بود.

    آژانس تبلیغاتی

    د) واحد زیرساخت و سرور

    یک آژانس تبلیغاتی خوب باید بتواند محتواهای تبلیغاتی شما مانند بنر، گیف یا ویدئو را به‌سرعت بارگذاری‌ کند و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن به مخاطبانتان نمایش دهد. چرا که کمترین تأخیر در نمایش تبلیغات می‌تواند باعث نارضایتی مخاطبان شما و بی‌توجهی آنان به تبلیغتان شود.

    وظیفه تیم زیرساخت و سرور یک آژانس تبلیغاتی این است که اولاً محتواهای تبلیغاتی شما را در کمترین زمان ممکن بارگذاری کنند و ثانیاً سرورها را آن‌قدر خوب مدیریت کنند که حتی در صورت بروز مشکل در یکی از قسمت‌های زیرساخت کشور، خللی در نمایش تبلیغات شما به مخاطبانتان ایجاد نشود.

    آژانس تبلیغاتی

    ه) واحد استراژی برند و کمپین

    اگر انجام صحیح امور کمپین، پیگیری دائمی نتایج آن و بهینه‌سازی مداوم کمپین‌ها برای شما مهم است، باید آژانس‌های تبلیغاتی را انتخاب کنید که برای شما یک مدیر کمپین (Campaign Manager) اختصاصی تعیین می‌کنند. در صورت بروز مشکل در کمپین‌تبلیغاتی، مدیر کمپین به‌سرعت آن را پیگیری کرده و اقدامات لازم در جهت رفع مشکل را انجام می‌دهد. گزارش‌دهی مرتب از وضعیت کمپین و بهینه‌سازی رسانه‌ها برای تضمین تحقق هدف شما در انتهای کمپین از جمله محاسن استفاده از مدیر کمپین اختصاصی است.

    ی) واحد خلاقیت

    اگر شما هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه بازاریابی ندارید، باید یک آژانس تبلیغاتی انتخاب کنید که یک تیم خلاقیت داشته باشد. تیم خلاقیت  ایده‌هایی خلاقانه برای بهبود برندتان به شما ارائه می‌دهد.

    ارائه طرح‌های جامع برای تبلیغات در کانال‌های مختلف دیجیتال، ایده‌پردازی برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی، کمک در انتخاب کپی‌رایتینگ مناسب یک کمپین، معرفی و همراهی در انتخاب متناسب‌ترین استودیوی ساخت ویدئوها و … از جمله خدمات ارائه‌شده در واحد خلاقیت است.

  2. تیم و نیروهای اصلی

    از آنجایی‌ که هدف آژانس بازاریابی دیجیتال، ارائه‌ خدمت است و این خدمات توسط افراد (تیم اصلی) ارائه می‌گردد، رزومه و سوابق کارکنان می‌تواند تعیین‌کننده عملکرد آن باشد. رزومه و سوابق کارکنان یک آژانس شامل تحصیلات، تخصص، سوابق کاری و مدت زمان همکاری آن‌ها می باشد. معمولاً این اطلاعات را می‌توان از طریق بررسی پروفایل لینکدین و یا سایت‌های شخصی اعضای تیم به دست آورد.

  3. تنوع و تعداد مشتری

     شما باید با بررسی مواردی نظیر تنوع مشتری‌ها در صنایع مختلف، تعداد مشتری‌ها، وفاداری مشتری‌ها (زمان ممتدی که به یک مشتری سرویس داده شده است) و تنوع سرویس‌هایی که به مشتریان ارائه شده است، از عملکرد یک آژانس تبلیغاتی آگاه شوید.

    آژانس تبلیغاتی

  4. بیلینگ (گردش مالی) درآمد و اندازه یک آژانس بازاریابی دیجیتال

    این مورد می‌تواند معرف قدرت و سایز یک مجوعه باشد. از آنجایی‌ که صحبت از درآمد در بازار ایران کمی پیچیده است، می‌توان این بخش را به‌صورت چهارگزینه‌ای و حدودی در چهار بازه مورد سنجش قرار داد.

    توجه کنید که در ارائه خدمات و سرویس، الزاماً همیشه بزرگ‌تر بودن، به معنای بهتر بودن نیست. از آنجا که تولید و مصرف خدمات باید هم‌زمان با هم اتفاق بیافتند؛ معیارهای زیاد دیگری را باید در کنار این بخش مورد سنجش قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.